Det jag ofta skriver om:

Vanligaste etiketterna:

Ont om tid? Mest lästa inläggen just nu:

Ont om tid? Mest lästa inläggen för tillfället:

Ont om tid? Här är de mest lästa inläggen:

tisdag 31 januari 2012

Adjö, adjö mitt osunda jag!

Nu har jag gjort slut med mitt osunda jag. Sagt åt femåringen inne i mig att växa upp och tagit farväl av mitt gamla sockerberoende liv!
Visst låter det fantastiskt! :)
Idag var jag nämligen hos David(min hälsoguru) igen och vi gick nu igenom hur JAG ska äta för att det ska passa in i MITT liv och MIN vardag. Så himla bra.

Han tyckte inte att jag äter katastrofalt dåligt och det var ju skönt. Ska bara tänka på att öka proteinrika livsmedel, dra ner på kolhydratrika och äta betydligt mer bär, frukt och grönt!(för att nämna det viktigaste)

Han sa en sån klok sak(han säger många kloka saker, men denna fastnade i min lilla trötta hjärna) och det var att, om man råkar äta lite fel någon dag så ska man inte se det som ett totalt  misslyckande och känna sig värdelös, utan se det som en lärdom om hur man inte går ner i vikt... Sant!

I morgon ska jag upp halv sex och köra ett pass på löpbandet och styrketräna lite, innan jobbet. Min man har hotat att slita av mig täcket och sparka ur mig ur sängen om jag inte går upp, så det är bäst att jag gör det! ;)

Så nu ska jag gå ner och förbereda, så att allt är klart!
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar