Det jag ofta skriver om:

Vanligaste etiketterna:

Ont om tid? Mest lästa inläggen just nu:

Ont om tid? Mest lästa inläggen för tillfället:

Ont om tid? Här är de mest lästa inläggen:

lördag 7 januari 2012

Folket! Jag har syndat...

Idag har bara varit så deppig, arg, sur, missnöjd med det mesta och så jäsikens sötsugen(PMS-Häxa?? Jajjamänsan!).

Så när jag och Alexander var och handlade lördagsgodis till honom och och Adam så var det vääääldigt svårt att hålla sig borta från godis hyllan(det stog något sött och gott bakom varenda hörn och lockade mig), men den första affären klarade jag utan att köpa något.

Men sen beställde vi färdig-mat från grekiska restaurangen och då kilade vi in på Ica också(medan vi väntade) och då kom jag ju på att några bitar youghurtgodis kunde jag väl ändå få(det räknas väl inte, det är ju nyttigt! Eller??), det är ju ändå lördag å det är ju så synd om mig idag, allt och alla är emot mig!(åsså tittade jag på mig själv med stora ledsna hundögon och klämde fram en stor krokodiltår).



Jahapp, då var det kört! Jag stegade målmedvetet bort mot naturgodiset och köpte några bitar...men det var faktiskt inte ens ett hekto(och dom är tunga dom där godisarna ska ni veta!) och inte åt jag upp allt heller. Så det känns ganska ok ändå. Jag njöt verkligen av varje bit och kände efter ordentligt om jag verkligen skulle ha en bit till. Å efter 8 bitar så var jag nöjd! Å det är ett framsteg för att vara mig, i vanliga fall slutar jag inte äta förrän skålen är tom!

Det enda är nu att jag inte spårar ur och tycker att "det gick ju bra i lördags, så jag unnar mig idag med, det är ju ändå tisdag och jag har ju lite ont i lilltån..." För då får jag inte äta dem alls. Annars får jag äta 5-6 yoghurtgodisbitar på lördagar om jag är jättesugen. Herre gud, jag måste få en liten guldkant trots att man är en liten rund och go person, som sakta men säkert minskar i omfång! ;)

Ursäkta att jag inte skrev igår, men jag somnade med barnen kl.20.30! Promenerade med stavarna i nästan två timmar med Malin och Anette på morgonen iallafall och städade sedan hela dagen.
Likadant idag, men idag gick vi "bara" en timme och en kvart, och sen har jag fortsatt att städa(det tar aldrig slut!!)
Imorgon är det dags att väga sig igen, håll tummarna att det är något hekto ner iallafall!
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar