Det jag ofta skriver om:

Vanligaste etiketterna:

Ont om tid? Mest lästa inläggen just nu:

Ont om tid? Mest lästa inläggen för tillfället:

Ont om tid? Här är de mest lästa inläggen:

torsdag 19 januari 2012

Nä men titta här, mjuk pepparkaka...

...tänkte min lilla skadade hjärna när jag dök ner i lådan för att leta efter råris. Råris hittade jag inget, men därimot ett paket med pulver för att göra en mjuk pepparkaka.

Som en ren reflex tog jag paketet och kollade datumet(gick ut september 2011, inte så farligt, det funkar), tog två steg mot ugnen för att slå på den och SEN slog det mig, "nej men vad gör jag, jag ska ju verkligen inte baka den där, jag äter ju inte sånt!" Så jag la tillbaka paketet  och stängde lådan. (varför inte slänga det på en gång?? Det var ju ändå gammalt, nu kommer den stå där och samla damm tills jag orkar rensa lådan om några månader...typiskt mig)

Men jag måste säga att jag sköter mig exemplariskt, är riktigt duktig faktiskt. Äter bra och tränar. Ska gå ner till TV-rummet och träna lite Zumba idag igen(om bara barnen somnar någongång...)
Det enda jag äter som jag vet att jag inte bör äta om man följer ISO-dieten, är bröd. Men jag äter bara sånt där stenhårt osötat jättemörkt surdegs fullkornsbröd, så det måste väl vara lite ok? Hoppas jag...

Men nu ska jag handla hem mat för de första dagarna att följa boken jag har köpt, så då är det slut med bröd! Å det går bra det med!





Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar