Det jag ofta skriver om:

Vanligaste etiketterna:

Ont om tid? Mest lästa inläggen just nu:

Ont om tid? Mest lästa inläggen för tillfället:

Ont om tid? Här är de mest lästa inläggen:

lördag 28 januari 2012

Vad jag äter!

Jag skriver ju ner allt jag äter nu för att visa för David(kost och träningsrådgivaren) på tisdag. Det är verkligen nyttigt! Jag tänker verkligen till innan jag äter något! Idag har jag stoppat mig själv flera gånger. Annars kan det lätt bli en ostskiva där, några nötter här.
Men eftersom jag nu måste skriva ner allt, så känns det extra jobbigt att erkänna allt småätande, så då låter jag bli och det är ju bra! Jag har nog hindrat ganska många kalorier att slinka ner i magen idag, som i vanliga fall bara skulle ha åkt in i munnen utan att jag egentligen reflekterat över det!

Dagen startade mycket bra! Jag och Malin var ute och joggade/gick fort i 75 minuter(7-8 km). Men jag är himla nöjd, vi sprang ganska mycket. Det kan nog till och med ha varit mer än hälften, i början gick det jättebra, men i slutet blev jag trött, så då blev det lite längre gångsträckor och kortare jogg.
Det är flåset som är mitt bekymmer, jag blir inte så trött i benen. Men det går förhoppningsvis ganska fort att förbättra andningen nu när jag ska komma igång och springa på allvar! Vi sprang med broddar båda två och det funkar verkligen bra!
När jag kom hem styrketränade jag en halvtimme också och idag körde jag med mycket mer tyngd mot vad jag brukar. David sa att jag skulle det(och jag lyder).

Men nu ska jag släpa min lite lätt möra kropp till sängen och sova! Imorgon är det promenad med bungypumpstavar som gäller tror jag!
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar