Det jag ofta skriver om:

Vanligaste etiketterna:

Ont om tid? Mest lästa inläggen just nu:

Ont om tid? Mest lästa inläggen för tillfället:

Ont om tid? Här är de mest lästa inläggen:

onsdag 25 januari 2012

"Jag skulle aaaaldrig köpa en sån där!!"

Men det är precis vad jag har gjort! (vadå, vadå??) Jag har idag beställt ett löpband som man springer på i vardagsrummet! Jag får förhoppningsvis hem det imorgon.
Men guuud vad ska man med ett sånt till, har jag tänkt förut, det är ju bara att sticka ut och springa i naturen! Speciellt när man bor som jag gör, som har skogen bokstavligen runt knuten.

Jag ska förklara. Jag tycker bäst om att träna på morgonen, men om jag ska hinna träna en timme måste jag gå upp halv sex. Är det ljust halv sex? Nä, det är natt ute så här års. (och nej, det finns inga gatlyktor där jag springer, jag bor på landet. Jovisst jag kan väl springa omkring inne i samhället, men det är så litet att jag kommer bli yr i bollen). Så det är ju perfekt att ha ett löpband att kuta på då.

Ett annat tillfälle är när man är ensam hemma med barnen, då kan man inte ha den ursäkten längre, att man inte kan lämna dem för att fara ut och springa. Bra va! Sen är det ju bra om man har en tid att passa, då kör man kanske en halvtimme och sen hoppar man in i duschen, istället för att behöva känna sig stressad under rundan för att man är rädd att springa för långt(precis som om det skulle vara mitt bekymmer...)

Jag kommer självklart att springa ute på helger och så fort det är ljust ute, även på mornar och kvällar! Malin och jag har bokat in en runda på lördag morgon!

Observera att när jag skriver springer så menar jag jogga(eller för tillfället snarare lufsa, men om några månader, då jäklar! ;) )
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar