Det jag ofta skriver om:

Vanligaste etiketterna:

Ont om tid? Mest lästa inläggen just nu:

Ont om tid? Mest lästa inläggen för tillfället:

Ont om tid? Här är de mest lästa inläggen:

torsdag 5 januari 2012

Chockad!

Sisådär lagom mör i kroppen sitter jag nu här igen och skriver. Har tränat en timme på crosstrainern(ja, jag är förvånad själv!), men med rätt musik i lurarna så gick det som en dans! Guben min la in en massa gamla dansdängor från slutet av 80-talet och början av 90 talet i en speciell träningsmapp i spotify, och det hjälpte verkligen, jag trampade på som attan.

Jag har fått lära mig att intervall träna på crossen. Jag kör först 5 minuter uppvärmning, sedan en minut på lätt motstånd, en minut på medel och en minut på väldigt trögt motstånd och sen börjar man om igen,och kör så många varv man vill och orkar! Det funkar jättebra för mig, då blir det att man fokuserar en minut i taget och vet att man får "vila" lite under det lätta motståndet!

En annan bra sak som jag har återupptagit från våren -07, då jag tränade och gick ner i vikt med hjälp av Må bra, är att skriva lite varje dag om hur det går.
Jag skriver:
  •  tre positiva saker som jag gjort/har hänt under dagen,
  •  en sak jag har lärt mig om mig själv
  •  en sak jag ska göra annorlunda/förbättra imorgon 
  • och en sak jag ser fram emot imorgon!
Det är toppen att gå tillbaka och läsa, när motivationen tryter( vilken den gör titt som tätt!)



Detta är en dagbok om någon undrar!(jag sökte efter en bild på en dagbok och upp kom det lite dagböcker och denna söta ko och då blev det den) Det tyckte jag var kul!



Har ätit betydligt bättre idag! Nu ska jag gå och skicka sms till Malin och höra om hon vill hänga med på promenad imorgon bitti! Maria den filuren är och firar sin 40 års dag i New York(jag är inte alls avundsjuk...), så hon lär inte följa med!

Om du av någon anledning känner dig lite nere, titta på detta så blir du lite gladare, detta är min favorit, tål att ses på många gånger!

Dag fem utan godis!
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar