Det jag ofta skriver om:

Vanligaste etiketterna:

Ont om tid? Mest lästa inläggen just nu:

Ont om tid? Mest lästa inläggen för tillfället:

Ont om tid? Här är de mest lästa inläggen:

fredag 13 januari 2012

ISO-dieten

Nu ska jag prova något nytt! Eller egentligen är det inte helt nytt, det är ganska likt GI, men lite enklare att följa och det är bla.Fredrik Paulún som har "satt ihop" den. Jag håller nu på och läser om den dieten och det låter bra.(det är det som är positivt när man är sjuk, man hinner läsa mycket! ;) )

Det enda som jag tycker är lite svårt är att äta så mycket. Två rejäla mellanmål är mycket för mig som knappt orkar laga lunch och middag. Jag vill att det ska gå fort och lätt! Men det är just det som är mitt problem, jag låter mig själv bli hungrig och vrålsugen mellan måltiderna och vad gör jag då? Jo köper något  sött och stoppar i mig...
Men jag ska göra allt jag kan, för jag har en plan...och det är stor förändring som kan förändra hela mitt liv! Jo det låter det, men 2012 ska bli året då det blir som jag innerst inne vill! Livet är för kort för att slarvas bort! (annalkande 40-kris kanske??)

Jag vill träna!! Men jag får nog lugna mig idag med, men imorgon kanske jag kan gå promenad iallafall, men då utan stavar.
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar