Det jag ofta skriver om:

Vanligaste etiketterna:

Ont om tid? Mest lästa inläggen just nu:

Ont om tid? Mest lästa inläggen för tillfället:

Ont om tid? Här är de mest lästa inläggen:

onsdag 1 februari 2012

Hur gick det med Januarimålen?

Jag läste precis mina mål för Januari....det var ju inte direkt full pott om man säger så!(se inlägg den 1 januari)
Men några saker hade jag uppnått och det skulle jag inte ha gjort om jag inte hade skrivit ner dem.

Så nu i februari gäller följande:

  • Mina träningsdagar ska vara måndag, onsdag, torsdag, lördag och söndag (5 gånger, tisdag går också bra om jag känner att jag orkar) 
  • Ska planera in alla pass som om de vore viktiga möten, så att jag joggar/går på löpbandet och styrketränar på morgonen, de dagar jag vet att jag inte kommer kunna träna på eftermiddag/kväll. Jag vill även träna zumba någon eller ett par gånger i veckan, så det måste jag få in. Kan ju faktiskt köra två pass någon dag, det är ju bara bra.
  • Hålla mig till alla matråd jag har fått av David, vilket inkluderar att få äta det allra, allra godaste jag vet, vid ett tillfälle, en gång i veckan. Det får bli på lördagkvällar till melodifestivalen! MEN det gäller bara om jag klarar av att hålla mig till en gång i veckan, så jag får passa mig!
  • Ska försöka ta ut min friskvårdstimme och gå i samband med lunchen en liten sväng. Att bara komma ut och få lite luft gör mycket! Tänka extra mycket på vardagsmotion.
Jag kom upp i morse kl 05.30 och gick/sprang på löpbandet i 50 minuter och styrketränade lite snabbt, åt nyttig frukost(gröt och ägg). 
Bra mellis på jobbet(ägg och äpple) och bra lunch helt enligt Davids rekommendationer(han skulle bli stolt om han visste!) fisk och potatis, kikärtor och massor av grönsaker. Tog en halvtimmes friskvårds promenad på lunchen, så jag piggnade till lite.
Mellis på e.m blev lite lättyoghurt blandat med lättkesella,som jag piffade till med en liten fruktsallad bestående av kiwi, några vindruvor och äpple + pumpakärnor och kanel. Jättegott!! Det blev fruktsallad över, så då har jag det imorgon med!

Nu sitter jag och nästan somnar, måste gå och knyta mig! Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar