Det jag ofta skriver om:

Vanligaste etiketterna:

Ont om tid? Mest lästa inläggen just nu:

Ont om tid? Mest lästa inläggen för tillfället:

Ont om tid? Här är de mest lästa inläggen:

onsdag 8 februari 2012

Är denna bulle det godaste jag vet?

Utbildning idag i Stockholm och det brukar ju innebära för- och eftermiddags fika och idag var inget undantag.
På fm. var det smörgås(inte alls stor och mörkt bröd iallafall) och den åt jag, för jag hade bara hunnit slänga i mig två ägg till frukost, jag var så seg imorse.(snoret har övertagit min hjärna helt och hållet känns det som! Med lite tur kanske jag snyter ut tumören också! ;) )
Sen var det fisk och kokt potatis till lunch och halva tallriken med grönsaker, så den lunchen får VG. Men till tre fikat så kom det in bullar förstås!
Men då frågade jag mig själv(åter igen...) "är det här det godaste du vet?? Vill du verkligen ha den istället för att njuta av något som du får välja till lördag kväll?" Svaret var ganska givet och jag tog en banan istället!

Sen testades jag ordentligt nu ikväll igen. Min son ville nämligen baka moccarutor...Först tänkte jag av rent egoistiska själ säga nej, men han var så ihärdig och läste själv på receptet och kollade att allt fanns hemma och blev så glad när det gjorde det. Så då kunde jag ju inte säga nej!

Men jag smakade inte ens på smeten och inte en smula av kakan! Bra va! Jag tänkte åter igen "är detta det godaste..." och svaret blev ju nej och konstigt nog så hjälper det verkligen!

Prova så får ni se!
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar