Det jag ofta skriver om:

Vanligaste etiketterna:

Ont om tid? Mest lästa inläggen just nu:

Ont om tid? Mest lästa inläggen för tillfället:

Ont om tid? Här är de mest lästa inläggen:

söndag 18 december 2011

PSYKBRYT!


Igår hade jag en riktigt dålig dag, jag vaknade på helt fel sida och på den vägen fortsatte det. Det var nog länge sedan allt kändes så hopplöst och jag kände mig så värdelös och misslyckad!
Varken Malin eller Maria kunde hänga med på morgon promenaden, men då brukar jag alltid gå själv ändå, men tror ni att jag gjorde det igår!?

Nä, jag går och lägger mig igen! Men hallå! Vad är det här? Jag sov till halv elva och när jag vaknade var jag ännu argare och ledsnare och kände mig ännu mer värdelös för att jag inte gick ut och gick...

Men sen efter att jag gått här och surat och tyckt synd om mig själv ett tag, så tog jag  mig i kragen och tog en promenad i snöblasket och då försvann den värsta ilskan iallafall!

Sen var det dags att prova kläder inför 40-års festen vi skulle på senare på kvällen....behöver jag säga mer än att vi kom sent till festen!? Jag provade typ halva garderoben och naturligtvis så var det ju ingenting som satt bra! För tjocka ben, för korta ben, för bred röv, för stor mage, för feta armar, muffinsmidja och ja, så fortsatte det. Så det blev vida svarta byxor och en vid blus som dolde det mesta!

Jag har nu kommit fram till att träna som vanligt för nu har förkylning släppt nästan helt, och bara hålla vikten ett tag, jag har ingen motivation just nu, men det viktiga är att jag inte går upp mer och inte passar på att äta en massa onödigt bara för att jag inte är stenhård för tillfället. Faktum är att jag inte har varit alls lika sugen som vanligt idag... Jag är som ett barn, det man inte får det vill man ha, och idag har jag tillåtit mig själv att äta om jag vill ha, och då är jag inte lika sugen!

Var ute och halkade om kring med mina bungypumpstavar idag ett varv runt sjön idag iallafall, ca 5 km. Trots snöblask så var det skönt att komma ut en stund!

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar