Det jag ofta skriver om:

Vanligaste etiketterna:

Ont om tid? Mest lästa inläggen just nu:

Ont om tid? Mest lästa inläggen för tillfället:

Ont om tid? Här är de mest lästa inläggen:

onsdag 21 december 2011

Kan jag inte bara få trycka på pause ett tag!?

Tänk så underbart det vore om man kunde ta pause i bantningen och kroppen lydigt höll sig kvar på samma vikt, trots att man äter allt man inte bör och lite till! Vad bra det skulle vara!(eller egentligen inte, då skulle jag nog inte göra annat än att pausa!)
Har nu ätit julbord på jobbet i måndags och sedan har vi fått äta rester av detta julbord både igår och idag till lunch...jösses, löjligt många kalorier har jag nog satt i mig dessa dagar! Men nu får det vara nog, det blir ju julmat i dagarna tre i helgen också!
Men jag känner just nu att jag faktiskt inte bryr mig så mycket om jag går upp lite nu.(eller, jo självklart bryr jag mig, men inte tillräckligt tydligen...) Det är ingen idé att jag ens försöker hålla mig på banan. Det resulterar bara i att jag misslyckas och blir besviken och äter ännu mer än vad jag egentligen skulle ha gjort. Jag får fokusera på att röra på mig extra mycket istället, så kanske det inte blir katastrof iallafall.

För det knäppa är att jag inte alls är lika sugen som jag brukar vara! Allt sitter i huvudet på mig och jag måste inse att jag har väldiga problem när det gäller socker. Sjuka problem!! Det har jag tjatat om länge och jag vill verkligen inte sluta helt, men jag tror ta mig sjutton att det är enda lösningen när det gäller mig. Jag har ett sötbehov som inte är av denna värld! Jag kommer inte lyckas nå mitt viktmål annars och det är ju det jag vill! Eller? Jag måste ta och bestämma mig!

"Det viktiga är inte vad vi äter mellan jul och nyår, utan vad vi äter mellan nyår och jul" 


Har någon klok människa sagt!
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar