Det jag ofta skriver om:

Vanligaste etiketterna:

Ont om tid? Mest lästa inläggen just nu:

Ont om tid? Mest lästa inläggen för tillfället:

Ont om tid? Här är de mest lästa inläggen:

söndag 11 december 2011

Motivationen!! Hallå, var är du??

Nähä, motivationen infann sig inte idag heller. Attans, jag som var som laddad i går! Det är lussebullarnas fel, jag älskar lussebullar. Jag blir så (ursäkta språket) jävla arg och besviken på mig själv. Men är det någon idé att bli det egentligen??
Nä, för det innebär bara att jag tycker ännu mindre om mig själv och straffar mig själv genom att äta och tänker; " ät den där bullen din feta kossa, förstör dina planer bara, det är du ju bra på" och så blir jag ledsen och äter inte bara en bulle utan två för att liksom trösta mig själv...Hu knäppt är inte det?

Jag måste helt enkelt bli bättre på att vara snäll mot mig själv, jag är min värsta fiende. Jag läste i går i en blogg som en personlig tränare skriver och hon skrev något sånt här "att man får det resultatet man förtjänar" typ... Alltså tränar du jättemycket och äter jätte hälsosamt, så är det klart att du blir vältränad och smal. Å sitter du bara hemma i soffan och tittar på TV och äter godis och bullar(saffransbullar!), så är det väl inte konstigt att vågen visar plus! Det förstår ju till och med jag, men varför ska det vara så svårt för mig att hitta en bra balans?
Antingen är jag jätteduktig och äter helt rätt och tränar mycket, eller så äter jag så mycket onyttigt jag bara kan och tränar bara lite.
Igår hade jag ju bestämt att jag skulle fortstätta vara duktig.

Dagen började iofs bra, jag och Maria gick 8 km. Men sen blev det en ganska dålig frukost-lunch. Mannagrynsgröt med äppelmos, två smörgåsar med smör och ost och en med ägg.(väldigt små smörgåsar, men ändå!). Sen var Adam och jag och handlade lite mat och då var jag ju tvungen att köpa lussebullar(vilket tjat!) för det är ju ändå tredje advent tyckte min lilla sockerberoende hjärna!

Så då blev det fika när vi kom hem och då åt jag en bulle, och så ville Alexander inte ha sin bulle efter att ha tagit en tugga....nä men vad synd! Då var ju lilla mamma tvungen att offra sig att äta upp den(fort innan någon annan ville ha den!!) Hmmmm...

Jag hoppas verkligen att min förkylning tar och ger sig snart, så jag kan börja träna ordentligt igen, för då brukar det bli lite lättare iallafall! I morgon har säkert min motivation kommit tillbaka, det är ju måndag, en perfekt dag att ta sig i kragen! :)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar