Det jag ofta skriver om:

Vanligaste etiketterna:

Ont om tid? Mest lästa inläggen just nu:

Ont om tid? Mest lästa inläggen för tillfället:

Ont om tid? Här är de mest lästa inläggen:

måndag 12 mars 2012

Kan inte koncentrera mig

Sitter på jobbet, har lunch just nu, men jag vet faktiskt inte om jag gör så mycket nytta idag. Jag kan inte koncentrera mig. Är så himla orolig och ledsen. Grät mig till sömns igår, vaknade 118 gånger inatt och tänker och tänker. Det är inte likt mig. Jag brukar kunna stöta bort jobbiga tankar och var glad och så ändå. Men denna gång känns det motigt. Hur länge ska jag orka hålla på att kämpa? Jag har snart haft cancer i fyra år, kommer det någonsin att kännas lättare eller blir det bara tyngre och tyngre för varje gång man ska röntgas? Det känns så just nu.
Jag ska väl inte klaga, jag har tur i oturen, jag mår väldigt bra och kan leva ganska normalt ändå, men ibland(läs just nu) känns det så jäkla tungt.

Äter massa gör jag också, vågar inte väga mig, då går jag väl och hänger mig(nä, inget att skämta om, det skulle jag verkligen inte göra, men siffran på vågen är förmodligen katastrofal), men jag känner att jag vill ha choklad nu, man blir ju glad av det sägs det ju och guuuuuud vilken bra ursäkt! Har laddat skrivbordslådan med två chokladkakor, mörka 70%. :)

Men jag får ta tag i detta imorgon eller när jag nu får veta vad som händer, för just nu känns allt bara som en enda röra, jag orkar inte tänka på vikten och träning också.
Men jag och Maria var ute och gick igår iallafall och då var stavarna med, jag har träningsvärk i ryggen idag. :)
Kram!

1 kommentar:

  1. Jag förstår om du inte kan koncentrera dig - låter inte alls kul... Är det någon gång du får äta choklad så är det väl nu! Var inte så hård mot dig själv, vikten kan du väl tänka på någon annan dag. Hoppas du känner dig bättre idag. Kram

    SvaraRadera