Det jag ofta skriver om:

Vanligaste etiketterna:

Ont om tid? Mest lästa inläggen just nu:

Ont om tid? Mest lästa inläggen för tillfället:

Ont om tid? Här är de mest lästa inläggen:

måndag 1 augusti 2011

Kaos i hjärnan!

Nu har jag läst lite mer...och förvirringen är total! ;)
Nu har jag nämligen läst lite om LCHF metoden också...bara äta proteiner och grönsaker, njaaa jag vet inte, det måste bli så tråkigt i längden, eller?
Sen har jag hört att kroppen måste ha kohydrater för att kunna förbränna fett? Hur går det ihop? Aaaaahh, jag vet inte hur man ska göra, jag blir lite smått tokig av det här tror jag! Jag säger som Thomas Di Leva "-Vem ska jag tro på, tro på, tro på när, tro på när det är så här..." :)
Nä, jag tror att jag kör på "Annika dieten"!
  • Jag kommer att undvika socker, vetemjöl, potatis, vitt ris och pasta. Satsa på långa kolhydrater, osötade fullkornsprodukter helt enkelt.
  • Äta långsamt tills jag är mätt, och använda liten tallrik.
  • Äta några nötter innan varje måltid om det går och dricka i slutet av måltiden, det är tydligen bra för förbränningen eller blodsockerkurvan eller hur det nu var
  • Motionera som jag gör, minst 6 gånger i veckan.
  • Väga mig hos viktväktarna en gång i veckan.
Så håller vi tummarna att det gör underverk på min kroppshydda! ;)
Jag vägde mig i morse, och då hade jag gått ner 0,9 kg sedan i torsdags, så nu väger jag 74,8. Skönt! Då är jag faktiskt nöjd med resultatet med min semester, jag har ju inte gått upp iallafall, jag väger lika mycket som jag gjorde torsdagen innan midsommar, så nu ska det bli minus på våg, cm och storlek i kläder!
Nu ska jag gå och förbereda morgondagens gröt!
Må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar